Eiliset vuosijuhlat menivät verrattain hyvin. Tulin tosin taas siihen tulokseen, etten osaa juhlia. Minulla on joku kummallinen itsekontrolli joka usein estää nauttimasta virvokkeita siinä määrin, että päätyisin hilpeään humalaan. Sen lisäksi minulla on paha taipumus jumittua keittiöön huolehtimaan muiden neste- ja ravintotasapainosta tai päätyä muuten huolehtimaan vähemmän estoisten ystävien hyvinvoinnista.

Kiireen vuoksi oma kamera jäi taas kerran kassiin koko illaksi. Asussani ei tosin ollut mitään erityisen jännittävää, päällä oli Yoursin musta mekko tällä kertaa ihonvärisillä sukkahousuilla, kiiltonahkalaukulla ja -kengillä, strassikorviksilla ja Mikki Hiiri -tiaralla. Muistin taas, kuinka paljon pidän tiaroista. Eläköön sisäinen pikkuprinsessa!

Nappasin loppuun Riepalta kasan parisuhdekysymyksiä:

Mitkä ovat toiset nimenne?
-Elina ja Tapio

Miten kauan tunsitte toisenne ennen kuin aloititte seurustelun?
-Pari vuotta. Herra ei ymmärtänyt tarkoitusperiäni kun joskus tuttavuutemme alkuvaiheessa yritin flirttailla ja joutui sitten odottamaan yhden kihlauksen verran vapautumistani.

Kuka pyysi ketä ulos?
-Ei varsinaisesti pyytänyt. Mies nappasi kerran meillä ollessaan minua naamasta kiinni, suuteli ja totesi, että se olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten. Siitä lähtien olemme kulkeneet melkolailla kylki kyljessä.

Kuinka vanhoja olette?
-Kohta 30 ja 25.

Kumman sisaruksia näette enemmän?
-Minun. Kummankin sisarukset asuvat lähistöllä ja miehen veli on lähempänä ikiämme mutta minä taidan olla jollain lailla perhekeskeisempi.

Onko teillä yhteisiä lapsia?
-Ei ole. Vielä.

Entä lemmikkejä?
-Ei niitäkään eikä välttämättä tulekaan. En ole oikein eläinihminen.

Mikä tilanne on teille vaikein pariskuntana?
-Apua! Eniten hysteerisiä itkukohtauksia ja ärhentelyä on tullut rahasta. Minua nolottaa tilanteet joissa joudun turvautumaan mieheen ja häntä taas lähinnä suututtaa, etten osaa suhtautua meihin taloudellisestikin yksikkönä.

Kävittekö samaa koulua?                                                                           -Käymme tällä hetkellä, tosin olemme eri koulutusohjelmilla. Molempien pitäisi valmistua lähitulevaisuudessa, miehen luultavasti aiemmin kuin minun.


Oletteko kotoisin samasta kylästä?
-Emme. Minä olen paljasjalkainen Tamperelainen kun taas mies muutti tänne opiskelun perässä.

Kumpi on älykkäämpi?
-Hän, useimmilla älykkyyden osa-alueilla. Minussa saattaa piillä pieni ripaus enemmän sosiaalista älykkyyttä.

Kumpi on herkempi?
-Minä. Varsinainen itkupilli.

Missä käytte yhdessä eniten syömässä ulkona?
-Lasketaanko DUO:n Subway? Muita hyviä ehdokkaita voisivat olla Le's Rose Tuomiokirkonkadulla, Pancho Villa ja American Diner.

Mikä on kauimmaisin paikka, jonne olette yhdessä matkustaneet?
-Istanbul.

Kummalla on hullummat eksät?
-Minulla. Valinta on helppo kun tuolla ei ole sellaisia. Muutamat eksäni veisivät melko varmasti voiton muissakin tapauksissa.

Kummalla on pahempi temperamentti?
-Hänellä. Tai no, onhan tämäkin suhteellista. Minä kimpoilen pienistäkin asioista välillä pitkin seiniä mutta rauhoitun raivottuani muutaman sekunnin. Hän räjähtelee harvemmin mutta on pelottavampi.

Kumpi laittaa ruoan?
-Useimmiten minä, sillä olen ronkeli ja viihdyn paremmin keittiössä.

Kumpi on sosiaalisempi?
-Minä. Ehdottomasti.

Kumpi on siisteysintoilija?
-Hän.

Kumpi on itsepäisempi?
-Hän.

Kumpi vie suuremman osan sängystä?
-Minä! Miesparka joutuu välillä nukkumaan omituisissa mykkyröissä seinää vasten kun pyörin yöllä.

Kumpi herää aikaisemmin?
-Luonnostaan yleensä hän.

Missä ensimmäiset treffinne olivat?
-Ei meillä ole oikeastaan ollut.

Kummalla on suurempi perhe?
-Vaikea kysymys. Ydinperheenä minulla, mutta hänellä on yhden miehen ylivalta jos velipuolet lasketaan mukaan.

Saatko usein kukkia?
-En. Ellen erikseen kirjoita ostoslistaan :)

Kumpi on mustasukkaisempi?
-Hän. Minä en oikein osaa mustasukkaisuutta.

Kuinka kauan kesti, ennen kuin suhteesta tuli vakava?
-Miten määritellään vakava? Olimme alusta asti yhdessä tiiviisti. Yhteiseen asuntoon muutimme puolen vuoden jälkeen ja kihlat vaihdettiin reilun puolentoista vuoden jälkeen.

Kumpi syö enemmän?
-Hyvä kysymys. Luulisin, että se menee keskimäärin aika tasan.

Kumpi pesee pyykit?
-Kumpi sattuu muistamaan.

Kumpi on parempi tietokoneiden kanssa?
-Hän. Minä kun en ole melkein valmis tietotekniikan diplomi-insinööri.

Kuka ajaa autoa, kun olette yhdessä?
-Ajokortin hankkimisen jälkeen minä olen ajanut enemmän.