Riepan blogissa oli hieman edellistä enemmän paneutumista vaativa historiakatsaus jonka päätin varastaa. Katsotaan istunko tässä vielä aamuviideltä muistelemassa vanhoja.

Kymmenen vuotta sitten 1999:

  • Olin Hervannan lukiossa matemaattispainotteisella linjalla. Olin käsittämättömän innoissani uusista ihmisistä ja uudesta koulusta. Keskiarvo taisi vielä tuossa vaiheessa vuotta olla tasan 10 kunnes tajusin, ettei siellä tarvitse tehdä sen enempää töitä kuin yläasteellakaan.
  • Aloitin Tae Kwon Don joka tosin jäi jo seuraavana keväänä ja valmensin rokin aikuisten alkeisryhmää ja junnujen jatkoryhmää Spiralissa.
  • Kävin Nuisku-koulutusta isoskoulutuksen jatkona.
  • Olin saanut muutaman uuden kaverin koulussa, mutta enimmäkseen vietin aikaani yläasteaikaisen bestikseni ja Irti Elämästä -yhdistyksen poikien kanssa.
  • Näytin pojalta. Lukion ensimmäisissä koulukuvissa minulla oli lyhyt, melkein musta tukka. Kun kuvia jaettiin, luokanvalvojamme katsoi viimeistä kädessään olevaa kuorta ja totesi, että "Eihän tässä ryhmässä ole tämännäköistä poikaa!".

Viisi vuotta sitten 2004:

  • Olin opiskellut Tampereen teknillisessä yliopistossa vuoden materiaalitekniikkaa. Vielä tässä vaiheessa se tuntui omalta alalta.
  • Eroan viikon päästä pojasta, jonka kanssa olin seurustellut opiskeluni ensi viikoista lähtien. Jälkimmäinen puolisko suhteesta polki minut lattianrakoon ja käytin seuraavat puoli vuotta itsesäälissä rypemiseen ja sen todisteluun, että kelpaan kyllä.
  • Minulla oli fanclub.
  • Hiukseni olivat melko pitkät ja vaaleanruskeat.
  • Hajoitin MM-kyykässä selkäni jonka johdosta makasin ison osan kevätlukukaudesta soluhuoneeni lattialla. Se, etten pystynyt hetkeä pidempään istumaan ei Kelan mielestä voinut haitata opintojani. Sain onneksi puristettua toukokuun tenttiviikolla riittävästi opintoviikkoja, jotta säilytin opintotukeni.
  • Kävin ties monetta kertaa boogie woogien alkeita Swing Teamissa ystäväni kanssa.


Kolme vuotta sitten 2006:

  • Olin päättänyt hakea luokanopettajakoulutukseen tai ainakin vaihtaa koulutusohjelmaa.
  • Opiskelin vain kivoja kursseja: yritysviestintää, toimitustyötä, englantia ja saksaa.
  • Vietin hirmuisen osan ajastani verkkolehti Studiamedian toimituksessa. Annoin sille varmasti enemmän aikaani ja energiaani kuin 5 opintoviikkoa olisi vaatinut, mutta nautin siitä. Se porukka oli vuoden minulle kovin tärkeä.
  • Asuin ex-kihlattuni kanssa ja aloin pikkuhiljaa kypsyä suhteeseen.
  • Tukkani oli puolipitkä ja kirkkaanpunainen.
  • Olin siirtynyt opettamaan rokin lasten alkeita Swing Teamiin.
  • Väkersin paniikissa joukkueellemme pressikorttipipoja Kyykkää varten ja maalasin pelipaitaani.

Kuva: Teppo Moilanen

Vuosi sitten 2008:

  • Opiskelin sekaisin ensimmäisen ja viimeisen vuoden kuitu- ja tekstiilitekniikan kursseja vaihdettuani edellisvuonna koulutusohjelmaa.
  • Olin rikki. Hakeuduin edellisenä syksyllä neuvontapsykologille kun paniikkikohtaukset alkoivat käydä sietämättömiksi. Keskeytin harrastukseni ja päätin opetella hengittämään ennenkuin jatkan niitä.
  • Olin asunut reilun puoli vuotta yhdessä nykyisen kihlattuni kanssa joka kesti hienosti itkeskelyäni ja kohtauksiani.
  • Hain osa-aikatyötä. Viikkoa myöhemmin työskentelin osa-aikaisena myyjänä Anuttaressa jonne kotiuduin mainiosti.
  • Huolehdin Traconin paitojen tilauksesta ja luonnostelin lehdistötiedotetta.

Tähän asti vuonna 2009:

  • Olen nukkunut pitkään ja hartaasti.
  • Olen hoitanut Traconin asioita lähinnä verkossa.
  • Olen tilannut kasvohoidon ensi viikolle.
  • Olen aleshoppaillut harvinaisen vähän.

Eilen:

  • Juoksin edellisen ex-poikaystäväni kanssa kaupoilla.
  • Kokkasin ystävilleni kanapastaa.
  • Katselin huonoimman animaation hetkeen.
  • Pelasin Trivial Pursuitia ja totesin taas olevani melko heikko lenkki.
  • Join riittävästi lonkeroa.

Tänään:

  • Olin krapulassa.
  • Olen huolehtinut Traconista.
  • Tein lihapullia.
  • Selasin työpaikkailmoituksia. Löysin jopa muutaman kohtalaisen paikan joihin hakea.

Huomenna:

  • Käyn vakuutusyhtiössä kyselemässä tapahtumavakuutusta.
  • Pidän Traconitean kokouksen jossa luultavasti paljastuu jokin pelottava puute.
  • Rauhoitan taas hetken itselleni.

Ensi vuonna 2010:

  • Olen valmistunut tai ainakin valmistun heinäkuuhun mennessä.
  • Menen toivottavasti naimisiin.
  • Olen löytänyt työn josta nautin.
  • Olen oppinut tuntemaan itseni paremmin.