Tarkoitukseni oli tänään polkaista töiden jälkeen Lindexille, jossa en ole vielä ehtinyt  käydä alejen jälkeen. Suunnitelma meni valitettavasti mönkään kun vuoromestari soitti tunti ennen vuoron päättymistä, että jäisinkö tekemään myös illan. Kun ei ollut tuon parempaa tekosyytä kieltäytyä ja ylimääräinen raha ei ole pahitteeksi, suostuin välittömästi.

Harmittaa vähän, etten aamulla nähnyt tulevaan ja ottanut enempää lankaa mukaan. Huivivaihtohuivista on valmiina reilu kolmannes ja se tuntuu edistyvän kerällisen verran vuorossa. Tai edistyisi, ellei lanka olisi juuri loppunut. Muutenkin lanka on aiheuttanut päänvaivaa. Ostin sitä ensin kolme kerää joka ei riittänyt alkuunkaan (sen siitä saa kun hankkii materiaalit ennenkuin päättää mallin). Kävin ostamassa lisää, mutten saanut tarvitsemaani määrää. Toivotaan nyt, että sitä tulee Katariinaan vielä tällä viikolla tai löydän Tampereelta sitä jostakin vielä kaksi tai kolme kerää. Lisäksi olen alkanut epäröidä langan värin suhteen. Toivottavasti se ei ole liian hempeä.

Yritin edes virtuaalishoppailla Lindexillä, mutta valitettavasti se on mahdotonta. Generous-malliston vaatteista ei löydy yhtäkään kuvaa. Ensimmäisen kerran aloin ihmetellä asiaa viime keväänä kun kirjoitin seminaarityötä Lindexin ja KappAhlin visioista ja missioista.

Visio
Maailmanluokan muotielämys.

Liikeidea
Lindexin liikeideana on tarjota inspiroivaa ja edullista muotia.

Näitä tukemaan lanseerattiin toissavuonna Fashion Report -konsepti, jonka ulkopuolelle Generous-mallisto jäi kokonaan. Lindexin tavoittelema asiakassegmentti on 20-35 -vuotiaat muotitietoiset naiset. Vaikka he verkkosivuillaan kuvaavat Generous -mallistoaan seuraavasti, haastattelemistani myymäläpäälliköistä suurin osa totesi malliston menevän hieman sivuun sekä visiosta että kohderyhmästä jonka vuoksi sitä ei olla juurikaan nostettu esiin.

Generous on Lindexin mallisto muotitietoisille naisille, jotka tarvitsevat hieman suurempia kokoja. Generous noudattelee samoja muotitrendejä kuin muutkin naistenvaatteet. Valikoimassa on kaikkea farkuista ja neuleista puseroihin, hameisiin, jakkuihin, takkeihin ja alusvaatteisiin. Saatavana ovat koot 44-56.

Malliston kuvaus istuu varsin hyvin mainittuihin strategian ohjenuoriin, joten miksi sen mukaan ei toimita ja käytetä jo toimivaksi havaittua konseptia markkina-aseman vahvistamiseen? Miksi kaunis mallisto piilotetaan pelkästään myymälän taaimmaiseen nurkkaan? Yhden ihanan kuvan löysin sivuilta mutta valitettavasti normaalikoista joten pöksyissä ei riitä kangas takapuoleni peittämiseen.

1851652.jpg

Mistäköhän löytyisi tuontyyliset housut? Nuo henkselit ovat valloittavat.

Lisätäänpä vielä Voglian syksyn helmi, jonka huomasin säilöneeni työkoneelle. Jostakin syystä se veti liikkeessä välittömästi huomioni puoleensa.

1851881.jpg

  • neuletunika 99€ Voglia